dimecres, 2 de maig del 2012

Bones i males notícies



Des d’aquest tros de món que viu a les antípodes d’on jo sóc, m’arriben notícies simpàtiques de casa. Per més recòndit que siga el lloc on estic sempre es pot trobar connexió a internet. D'aquesta manera, m’enllace d’un invisible fil amb l’altra part del bast oceà.

Tenim un gosset nou a la família, els dies són assolellats, pareix que siga estiu a la platja, la reforma de la casa ja quasi està acabada, el viatge a allà va anar molt bé... Són informacions que em fan sentir prop del raconet mediterrani que habite.

M’alegra saber que tot continua igual com ho he deixat temporalment, que tot segueix el seu curs per quan torne d’ací no tant. No rep cap notícia dels meus que em traga la son i això són bons auguris.

Malauradament no sempre tot és de color de rosa. Hi ha matisos de grisos que obscureixen situacions. És quan, després de saber açò i allò, t’anuncien que has rebut una carta del que ha estat un dels ajuntaments més rics de l’Estat.

La missiva impresa comunica que arrossegues una multa de fa anys per haver aparcat en un carrer d’un polígon industrial pràcticament intransitat. Recordes l’absurditat la denúncia que havies recorregut i oblidat.

Maleeixes que les notícies que t’arriben del món occidental siguen de tipus de recaptatori. Tristament de part dels qui, en època de vaques grosses, balafiaren els diners de tots. Ara que les coses estan magres, per mor de la ineptitud de la seua gestió, vénen a reclamar un deute –multiplicat tant com volen- que mai he sentit propi.

Si ací hi ha pobresa, allà estem governats per una colla de miserables. Si per a l’única cosa que em volen els buròcrates és per a això, que esperen asseguts. Que la multa, la pagarà la vostra santa mare, desgraciats!